İnsanların barınma ihtiyacı gün geçtikçe önemli ölçüde artmıştır ve bu nedenle yeni yaşam alanlarının kurulmasının gerekliliği ortaya çıkarmıştır. Bundan dolayı çok katlı yapılar inşa edilmiştir.
İnsanlar da bu toplu yapılarda yaşamaya başlamışlardır ve bu yüzden toplu katlar (apartmanlar)da bir Apartman Yönetim kurulu oluşturulmaya başlanmıştır. Apartmanda apartman yöneticisi yok ise kat maliklerinden bir veya birkaçı yönetim oluşturabilir. Apartman yaşamında, kat malikleri olarak istesek de istemesek de belli dönemlerde apartman yöneticiliği yapmak durumunda kalabiliriz. Bu yönetim ile apartmana bir yönetici seçilir.
Bunun için öncelikle, bir adet Karar Defteri veya bir adet İşletme Defteri alınmalıdır.
Noterlikçe Apartman Yöneticiliği adına Tescil ettirilmelidir. Ve Yönetimin oluşturulması için bir toplantı bildirilmelidir. Hatta bir nüshası da apartmanın ilan panosuna asılmalıdır.
Gelişmiş binalarda birçok insanın beraber yaşıyor olması, artık Apartman ların, Sitelerin , iş hanlarının, havaalanı, Alışveriş merkezi gibi yerlerin emekli veya amatörler tarafından yönetilemeyeceğini göstermektedir.Batı Ülkelerinde olduğu gibi Profesyonel yönetim çağdaş bir ihtiyaçtır.
Bina yönetimini gerçekleştirmek için bazı kurallar ve kanunları iyi derecede bilmemiz gerekmektedir.
Kanunlar ve yönetmeliklerin anayasaya aykırı olamadığı gibi taraflar arasında yapılan özel anlaşmalar da kanunlar, yönetmelikler ve anayasaya aykırı olmamazlar.
Bir binanın yönetimi değişmiş olsa bile yapılan hizmetlerin kalitesi ve sürekliliği için yeni yöneticinin apartman hakkında bir takıp bilgiler edinmesi ve belgelere sahip olması gerekmektedir.